Saturday, February 26, 2011

Dimana KITA akhirnya nanti?

Seakan dunia ini terhenti seketika.. terkesima.. kaku penuh tanda tatkala diri ini mengejar CITA-CITA dunia adakah aku ter LUPA ??? Dimanakah AKU akhirnya nanti? dimanakah KAMU akhirnya nanti? dimanakah KITA akhirnya nanti? Dimanakah KAMI akhirnya nanti?

Check list plzz..
ü  In 24 hours brape lame kita SPEND time utk Pencipta kita n brape lame kita spend time utk Facebook & study ?
ü  Adakah kita benar-benar gentar bila disebut nama Allah S.W.T & Rasulullah S.A.W?
ü  Dalam sehari berapa kali kita berselawat ke atas nabi?
ü  Dalam seminggu berapa kali kita berjemaah di masjid n berapa kali kita tgk wyg kat cinema?
ü  Dalam sebulan berapa kali kita bersedekah?
ü  Dalam sehari berapa kali kita mengucapkan rasa kasih,cinta,rindu pada pakwe,kekasih, buah hati berbanding mngucapkan rasa cinta,kasih,rindu pada Allah S.W.T dan Rasul-Nya?
ü  Adakah kita islam hanya pada nama atau kita benar2x beramal?
ü  Dalam seminggu berapa kali pulak kita tgk konsert AF,pegi GIG n barapa kali byk alas an plak kita bagi utk join mjlis2 ilmu?

Haa.. amacam ad ase cm terbakar je an.. confom ade plak yg kutuk balik.. alahai… kau pon bukan baik sgt da nk ingtkan org.. kau pon buat ke? (heee.. at least aku teringt gak dari x ingt langsung).. hurm.. itulah tugas kita sling mengingati.. biasalah.. name pon MANUSIA. Mudah lalai dan lupa.. so,kalau bukan kita yg nk ingtkan, kita nk harapkan siapa? Ye.. sye mungkin bukan org yg terbaik utk menasihati anda, namun sye juge manusia.. sye juga insan biasa seperti anda. Di samping mengingati diri sendiri.. sye juga ingin kongsikan ape yg sye TERINGAT pada anda smua..Insyallah, sye juga sedang memperbaiki diri sye dari sehari ke sehari agar hidupnya kita di muka bumi ini memberi manfaat kepada ISLAM & keseluruh makhluk..

tatkala kita penat bekerja, kita penat belajar, adakah masih terselit rasa utk mengingati Allah S.W.T?
Persoalan nya kalau dalam sehari kita cuma ada 25minit utk Allah S.W.T (tue pon utk buat g fardu je) LAYAKKAH KITA KE JANNATUL FIRDAUS?



No comments:

Post a Comment